...

Elektrobicykel Zadný Pohon

Ak hladáte spôsob, ako vylepšit svoj bicykel elektromotorom, alebo sa pozeráte po novom bicykli, možno ste už poculi o motoroch zadného náboja. Ale co sú a ako fungujú? V tomto clánku vám vysvetlíme všetko, co potrebujete vediet o motoroch zadného náboja, ich výhodách a nevýhodách, rôznych typoch motorov zadného náboja a ako si vybrat ten najlepší pre vaše potreby.

Čo je motor zadného náboja?

Ak má elektrobicykel zadný pohon, znamená to, že elektromotor je inštalovaný v zadnom kolese bicykla. Premieňa elektrickú energiu na mechanickú energiu, ktorá poháňa bicykel vpred. Motor zadného náboja je pripojený k batérii, ovládaču a asistenčnému systému plynu alebo pedálov. Batéria poskytuje energiu, ovládač reguluje rýchlosť a výstupný výkon a asistencný systém škrtiacej klapky alebo pedálu riadi, koľko asistencie poskytuje motor.

elektrobicykel zadný pohon príklad

Elektrobicykel zadný pohon výhody:

Motory zadného náboja majú určité výhody oproti iným typom elektromotorov, ako sú motory so stredným pohonom alebo motory predného náboja. Niektoré z týchto výhod sú:

  • Ľahko sa inštalujú a udržiavajú. Na inštaláciu motora zadného náboja nemusíte upravovat rám bicykla ani hnacie ústrojenstvo. Stací vymenit zadné koleso za to, ktoré má motor. Motory zadného náboja majú tiež menej pohyblivých castí a menšie trenie ako motory so stredným pohonom, co znamená, že vyžadujú menej údržby a sú odolnejšie.
  • Sú lacnejšie ako motory so stredným pohonom. Motory zadného náboja sú vo všeobecnosti lacnejšie ako motory so stredným pohonom, ktoré majú zložitejšie komponenty a vyžadujú si viac práce pri inštalácii. Motory zadného náboja sú tiež dostupnejšie a kompatibilné s väcšinou bicyklov.
  • Poskytujú hladkú a konzistentnú jazdu. Motory zadného náboja dodávajú energiu priamo zadnému kolesu, co znamená, že nezasahujú do prevodov ani retaze bicykla. Výsledkom je hladká a konzistentná jazda, najmä na rovinatom alebo zjazdovom teréne.

Elektrobicykel zadný pohon nevýhody:

Motor v zadnom náboji má aj niektoré nevýhody, o ktorých by ste si mali byt vedomí pred kúpou. Niektoré z týchto nevýhod sú:

  • Pridávajú váhu a znižujú rovnováhu. Motory zadného náboja zvyšujú hmotnost zadnej casti bicykla, co môže ovplyvnit rovnováhu a ovládatelnost bicykla. To môže stažit manévrovanie, najmä v úzkych zákrutách alebo strmých kopcoch. Motory zadného náboja tiež zvyšujú neodpruženú hmotnost bicykla, co je hmotnost, ktorá nie je podporovaná odpružením. To môže znížit výkon a pohodlie bicykla na nerovnom teréne.
  • Znižujú úcinnost a dojazd. Motory zadného náboja sú menej úcinné ako motory so stredným pohonom, ktoré využívajú prevody bicykla na optimalizáciu výkonu. Motory zadného náboja tiež spotrebúvajú viac energie batérie, co znižuje dojazd bicykla. To môže byt problém, ak plánujete jazdit na dlhé vzdialenosti alebo v kopcovitom teréne.
  • Môžu sa prehriat a poškodit koleso. Motory zadného náboja generujú pocas prevádzky teplo, co môže spôsobit ich prehriatie a poškodenie motora alebo batérie. To sa môže stat, ak jazdíte dlhou rýchlostou alebo v strmých kopcoch. Prehriatie môže tiež poškodit lúce alebo ráfik kolesa, co môže ohrozit bezpecnost a stabilitu bicykla.

Typy motorov zadného náboja

Existujú dva hlavné typy motorov zadného náboja: motory s priamym pohonom a motory s prevodovkou. Každý typ má svoje vlastné vlastnosti a výhody.

Motory s priamym pohonom

Motory s priamym pohonom sú motory zadného náboja, ktoré v sebe nemajú žiadne prevody. Sú jednoduché a spolahlivé, no zároven sú tažké a objemné.

  • Sú tiché a hladké. Motory s priamym pohonom nemajú vo vnútri žiadne prevody ani pohyblivé casti, co znamená, že produkujú velmi malý hluk alebo vibrácie. Majú tiež menšie trenie a odpor ako prevodové motory, co znamená, že poskytujú hladkú a bezproblémovú jazdu.
  • Majú rekuperacné brzdenie. Motory s priamym pohonom majú funkciu nazývanú regeneratívne brzdenie, ktorá im umožnuje rekuperovat cast energie, ktorá sa stratí pri brzdení. Táto energia je uložená v batérii a môže byt použitá na predlženie dojazdu bicykla. Regeneracné brzdenie tiež znižuje opotrebovanie brzd, co šetrí peniaze a údržbu.
  • Sú výkonné, ale neefektívne. Motory s priamym pohonom sú dostatocne výkonné na to, aby zvládli vysoké otácky a velké zataženie, ale sú tiež neefektívne pri nízkych otáckach a vysokých krútiacich momentoch. To znamená, že spotrebujú viac energie batérie a znižujú dojazd bicykla, najmä v kopcovitom teréne.

Prevodové motory

Prevodové motory sú motory zadného náboja, ktoré majú v sebe prevody alebo prevodovku. Sú kompaktné a lahké, ale môžu byť tiež zložité a hlučné. Prevodové motory majú urcité výhody a nevýhody, ako napríklad:

  • Sú výkonné, ale za určitých podmienok. A to hlavne pri nízkych rýchlostiach kde dosahujú vysoký krútiaci moment, co znamená, že spotrebúvajú menej energie batérie a zvyšujú dojazd bicykla, najmä v kopcovitom teréne. Sú však slabé aj pri vysokých rýchlostiach a velkom zatažení, čo znamená, že môžu mat problémy s udržaním rýchlosti.
  • Reagujú, ale sú hlučné. Prevodové motory majú funkciu nazývanú voľnobeh, ktorá im umožnuje odpojit sa od kolesa, ked sa nepoužívajú. To znamená, že poskytujú citlivú a prirodzenú jazdu, pretože pri šliapaní bez pomoci nevytvárajú odpor. Produkujú však aj viac hluku a vibrácií ako motory s priamym pohonom, kedže majú v sebe prevody a pohyblivé časti.
  • Sú náchylnejšie na opotrebovanie. Prevodové motory majú vo vnútri viac komponentov a pohyblivých častí, čo znamená, že sú náchylnejšie na opotrebovanie ako motory s priamym pohonom. Tiež vytvárajú viac tepla, ktoré je nežiadúce. Prevodové motory vyžadujú väcšiu údržbu a starostlivost ako motory s priamym pohonom, a to v dlhodobom meradle môže zvýšit náklady a problémy spojené s prevádzkou elektrického bicykla.

Elektrobicykel zadný pohon a správny výber:

Pri výbere motora zadného náboja pre váš bicykel by ste mali zvážit niektoré faktory, ako napríklad:

  • Váš rozpocet. Motory zadného náboja sa líšia v cene v závislosti od typu, kvality a vlastností motora. Mali by ste si vybrat motor zadného náboja, ktorý vyhovuje vášmu rozpočtu a ponúka dobrú hodnotu za peniaze. Mali by ste zvážit aj náklady na inštaláciu, údržbu a výmenu motora.
  • Typ a velkost vášho bicykla. Motory zadného náboja sú kompatibilné s väcšinou bicyklov, mali by ste však skontrolovat, ci sa motor hodí k rámu vášho bicykla, velkosti kolies a šírke spádu. Mali by ste tiež skontrolovat, či motor zodpovedá štýlu a dizajnu vášho bicykla, pretože niektoré motory zadného náboja môžu na niektorých bicykloch vyzerat objemne alebo nevhodne.
  • Váš štýl jazdy a terén. Motory zadného náboja sú vhodné pre väcšinu jazdných štýlov,ale do terénu vo všeobecnosti je lepší motor v strede bicykla. Mali by ste zvážit, ako rýchlo, ako daleko a ako často jazdíte, ako aj typ a strmosť terénu, po ktorom jazdíte. Mali by ste tiež zvážit, koľko pomoci od motora chcete, pretože niektoré motory zadného náboja ponúkajú viac výkonu ako iné.

Motory zadného náboja sú oblúbeným a pohodlným spôsobom, ako premenit váš súčastný bicykel na elektrický bicykel. Majú určité výhody a nevýhody oproti iným typom elektromotorov, ako sú motory so stredným pohonom alebo motory s predným nábojom. Prichádzajú tiež v rôznych typoch, ako sú motory s priamym pohonom alebo motory s prevodovkou, pričom každý má svoje vlastné vlastnosti a výhody. Pri výbere motora zadného náboja pre váš bicykel by ste mali zvážit váš rozpočet, typ a veľkost bicykla, štýl jazdy, terén a vaše osobné preferencie. Vďaka tomu môžete nájsť ten najlepší motor zadného náboja pre vaše potreby a užiť si zábavnú a jednoduchú jazdu.

Návrat hore
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.